Psihologia broaştei în vremea moţiunii

Broască picată la moţiune

De unde au învăţat broaştele de baltă să se comporte precum oamenii, rămâne un mister. Noi nu vom face altceva decât să consemnăm această uimitoare descoperire aproape ştiinţifică şi sigur cu implicaţii mai largi, inclusiv în viaţa politică a ţării. În orice caz, acei puţini deontologi care s-au îndreptat către studiul psihologiei broaştei româneşti, au avut revelaţii politicianiste cu gust de pui de baltă…

O mână de iniţiaţi, si sinceri din naştere pescari, ştiu că broaştele socializează la fel ca noi, atunci când ne adunăm la “mat”-ul din sat,  Dacă o broască începe să cânte de suflet şi dor, crezându-se pe la “Românii au talent”, toate celelalte surate încep să orăcăie în cor, pe voci egale, ca la un semnal. Şi la noi e la fel. Ia încercaţi să cântaţi în cârciumă: “Am un leu şi vreau să-l beu”, o să vedeţi ce înseamnă socializarea la români. Cu toate acestea, noi nu o să ajungem cu socializarea nici măcar la piciorul broaştei. Nu vom ieşi în stradă să strigăm în cor, ca din gură de şarpe,  decât atunci când ne va ajunge cuţitul la os şi vom auzi tigaia sfârâind alături.

Să vă spun ce am observat astăzi, în timp ce se vota noul Guvern iar eu stăteam pe baltă, cu undiţa în mână si urechea la FM. Deodată, în faţa mea, la câţiva centimetri, profitând de faptul că eram atent la soarta votului secret cu bile şi martori, s-au adunat ca la clacă, uitându-se ca proastele la mine, un cârd politic de broaşte filoparlamentare. Păreau a fi atât de curioase , de parcă nu mai văzuseră om bun, respectiv pescar sau ce-o fi el. Aveam să aflu că este un comportament tipic de batracian mioritic pur-sânge şi rece. Oricum, nu aş fi vrut să le spun că a trecut Guvernul. M-am ruşinat de  inocenţa cu care mă priveau drept în ochi şi le-am altoit în creştet cu băţul. Ele au făcut o reverenţă şi au revenit şi mai voioase. Minte de broască, ce să mai zic.

Altădată, la moţiunea de cenzură, eram de partea cealaltă. A lacului. Deşi ştiam că la pescuit nu  e bine să ai partipriuri politice, În loc să pun un moţ la plută  roşu social-democrat, ori portocaliu de PDL (când era leu şi nu mâţă blândă), ba chiar violet (de partid din garsoniera lui Dănuţ), am comis-o grav.  Am folosit drept indicator un moţ verde praz, de PDL prefăcut,  căzut din corcoduş la moţiune.  Atât mi-a trebuit. Toate broaştele din baltă au venit pe rând, ca într-o procesiune, şi s-au suit pe pluta mea verde, crezând că e ceva de joacă, bun de mâncat sau….cine ştie. Aşa am mai învăţat ceva. Poţi să îţi iei adio de la peşte dacă ai plută cu moţ verde-praz, (pedelist de tip nou).

Asta e. Omul învaţă din greseli toată viata. Şi noi, dar şi ele. Drept pentru care, nu ne foloseşte la nimic.  Oac-oac. Adică, să fiţi sănătoşi.

Leave a Reply

