Refacere vechime extra…terestră

“Singurul român care a zburat vreodată în spaţiul cosmic, Dumitru Prunariu, în prezent general maior în rezervă, a primit pensia redusă cu 70%.”- realitatea.net

Dacă ştirea de mai sus nu ar fi una tristă, ar putea fi subiect de schiţă absurdă.

‘Stimate domnule comandant,

În urma evenimentului regretabil potrivit căruia mi-aţi tăiat cu 70% pensia din lipsă de evidenţe, vă adresez următoarea cerere. Subsemnatul Prunar Mitică, aviator militar de profesie, fost unic cosmonaut, rog să binevoiţi a-mi reface vechimea în muncă pe perioada cât am fost detaşat în URSS, în vederea ieşirii în spaţiul cosmic, respectiv părăsirii garnizoanei şi acestei lumi absurde de pe planeta Pământ, locul de trecere în rezervă.. Menţionez că pentru acea perioadă nu pot depune documente justificative, doar ziarul Scânteia, şi acela în limba română, internetul inventându-se pe parcurs, Nici soţia nu poate da declaraţie, neştiind că eu umblam, în acel interval, cu capul în nori, fiind informată din oficiu de către organele de Securitate că am trecut graniţa în Cosmos, nefiind găsit la domiciliu..

Dovadă este şi jurnalul de bord Soiuz 4.0 în care tovarăşul  Kovaliuk  zice că mereu căutam România noaptea, pe glob, în timp ce el se făcea că sforăie. Nu ştia cum pot să o localizez vizual fără busolă. Acum s-a desecretizat şi pot să confirm că, mai intâi, mă asiguram că este întuneric beznă, apoi identificam pe Terra o pată neagră într-o mare de licurici. Aşa ştiam de unde vin . Ruşii se enervau foarte tare. Credeau că sunt paranormal şi le era teamă să nu fac cu mâna, să trimit vreun mesaj cifrat, mai ales că glumeau pe seama mea că eu nu beam. Vodcă. Astfel, îmi desfăceau şuruburile de la patul din podea şi mă trezeam dimineaţa cu nasul în tavan.

Referitor la acest context, menţionez că pentru perioada în care am fost în aer cu vechimea în muncă necesară recalculării pensiei, tovarăşii mei de zbor erau sovietici şi nu pot să refac pe bază de martori întrucât  ei nu vorbeau altă limbă umană. La fel se întâmplă şi acum. Domnul Putin zice că nu are bani de tezaur dar ne arde la gaz cât cuprinde.  Şi tovarăşul Gagarin a avut probleme asemănătoare după ce a revenit la sol, însă nu mai poate confirma, nemaifiind printre noi aici, pe Pământ. La fel, şi căţeluşa Laika. Aţi putea, în schimb, domnule comandant, să solicitaţi aceste date părţii prietene americane, cei care se învârteau, cu sateliţii, zi şi noapte în jurul nostru şi pot confirma că eu închideam mereu hubloul când îi detectam în câmpul vizual.

Solicit această refacere a vechimii în muncă deoarece călătoria efectuată cu racheta nu poate fi încadrată pe bază de ordonanţă de urgenţă la concediu fără plată (întrucât aveam ruble destule la mine, magazine nu prea erau), concediu medical (asta ar mai fi lipsit, că nu puteam lua legătura cu medicul de familie şi nici cel de intreprindere), misiune de luptă (adică cu cine ne luptam noi, că si ex tratereştrii erau băieţi de gaşcă pe acolo?), misiune secretă (ştia toată lumea de noi,  nu ne ascundeam; din contra, o ţineam numai într-un bairam şi băgam muzică la difuzor, cu ‘Kalinka maia’ sau Irina Loghin, de se speriau şi cometele de noi). De asemenea, conform HG 34526/2011 activitatea mea în afara solului terestru nu poate fi considerată nici detaşare în interesul serviciului, mai degrabă în interesul tovarăşului secretar general.

Îmi afirm speranţa, domnule comandant, că aţi putea dispune reconsiderarea activităţii mele din afara scoarţei terestre ca fiind deplasare cu delegaţie în interesul muncii, prin derogare de la ordin, deşi recunosc că am uitat să fac decontul la întoarcere. Drept pentru care, sunt gata să achit retroactiv chiar şi diurna, întrucât am călătorit gratis cu racheta şi am mâncat moca de la oamenii ăia, că am rămas şi acum dator de cinste şi nu doresc refacere cu martori a vechimii, după cum am consemnat. În speranţa recuperării vechimii în activitate şi pentru perioada în care am activat cu loc de muncă în zona adiacentă Terrei, rog să binevoiţi a-mi elibera adeverinţa, aceasta fiindu-mi necesară aici, pe Pământ, la plata întreţinerii,

Am onoarea să vă şi salut, domnule comandant,

Un cosmonaut rămas singur’

Leave a Reply

