Când eram gagiu mişto

Orice asemănare cu persoane reale este pur intâmplătoare .

Din ciclul :”Scrisori din pârnaie , pe bune”

” Când eram mai bididiu , pe la Pandurii , dădeam toată ziua la babaroase şi foiţe  . Seara , când nu băgam şanu Brăila , para-n dărăt , juma-juma şi nici nu ciripeam pas-parol sau sec , mai ieşeam pe la Coloană cu câte o gagică benga . Că şi râdeau fraierii şi urşii ăia care nici nu ştia să dea în mangleală ca mine . Zicea că :” Uite bă , a ieşit Piţi cu Piţipoanca pe traseu , la o vrăjeală ! “. Aveam nevoie de spate , Ştiam că toţi curcanii sunt pe urmele mele , prin boscheţi . Toată miliţia din Oltenia ba chiar şi din alte ţări ştia că joc jocuri . Cu fotbalu era mai mult aşa, de fentă , la oha . Într-o seară au spart uşa de la hotel . M-a prins cu vastu’ în Caraiman , cu caşcavalul pe masă şi m-a dus pe arest . Era să mă bage la bulău . A zis ăla mare că nu-mi spune cine a sifonat , că aveam coadă demult . Dacă mă duc la Scorniceşti , nu mă dă pe goarnă la organe şi mergem blat . Şi am mers din blat în blat până am plecat la Steaua .

Doar să fii diliu la cap să nu-ţi placă la Steaua , în capitală . Valentin avea tot timpul drăgan la mine că mâncam orice cu mult praz . După aia a venit Revoluţia , l-am cunoscut pe Jiji , m-a băgat şi pe mine în familie şi m-a legat . De glie . Adică , de pământ . De mult pământ . Sute de hectare . Mă doare în pălărie , vorba lu omuşoru ăla , Mitică , alt om între patru pereţi , să-mi moară ciupilanu , pe ce am mai scump . Da ‘ să vă spun cum am ajuns , până la urmă , la răcoare .

Bagabonţii de ghiorlani puseră ochiu pe mine de când naşparliii ăia de la Cancan aflară că băgam poker la Vernescu . Le-o trăgeam la fraieri cu camera ascunsă din pachetul de ţigări . Noroc cu Jiji care m-a scos din sighinău , că ăsta a lăsat şi el o groază de mălai pe acolo cu Giovanni , pe veresie . I-am zis să trăieşti o mie de ani , barosane , şi m-a pus jupânu să scriu acolo pe o hârtie că sunt martor că el cumpără un teren da’ nu mi-a zis în ce zi suntem . Ca să vă zic şi eu acum , în vremea aia eu nu eram papagal , eram gogoşar , lucram la federaţie , antreanam naţionala (când aveam timp , normal) . Într-o zi , la aeroport , fusei luat de gabori pe sus ca să îmi arate de ce vrea să mă bage la bulău de parcă eu nu mai văzusem filmu ăsta , cu Raj Kapur , în Târgu Jiu . Îmi dădura drumu’ repede . Am crezut , atunci , că vin alegerile şi mă lasă că mă băgasem pe interese la un partid . Mai departe , stiţi şi voi ce s-a întâmplat..

Îmi cer scuze , a venit caleaşca la fereastră . Ia să văd ce scrie pe bilet: ” Bagă gineală că la 10 vin gaborii în inspecţie . Ascunde babaroasele cu plumb , cărţile cu 5 popi şi telefonu ‘ . Hai cu baftă , jiji de la urşi !” .

Leave a Reply

