Dosarele X ale unui student visator “ANTENA” (I)

Cu deosebit respect , pastrand conspirativitatea , dedic acest episod urmatorilor buni prieteni ,pionieri ai receptiei TV “antesatelitare” ,oameni fara de care nu am fi stiut ca poate fi posibil asa ceva : Babu , Collins ,Kelin, Golo , Ahmed , Costas , Cotru …

La un moment dat , studentia devenise pentru noi atat scopul cat si mijlocul , dar mai ales motivul pentru a pune la cale fel de fel de ghidusii . Intr-o seara ploioasa de toamna , cuprinsi de “spleen” existential , in groapa Grozavestilor dar si in groapa de idei fiind , priveam aceeasi emisiune bulgareasca de sambata , la acelasi televizor “Sport” de imprumut , si sorbeam acelasi ceai de flori de soc extrase frugal din tufele cu iz medicinal din jurul caminului . Priveam si ne intrebam cu spaima :” Oare cand vor descoperi si vecinii nostri programul TV de 2 ore ? Cat va mai dura pana atunci ?”.

Intr-o doara , intre doua sorbituri sanatoase , ma adresez lui Babu , care se afla deja la a 5-a cana de ceai :” Hei , gospodine Babu , sa iti zic ceva…Eram sambata trecuta acasa , la Braila , si am prins turcii , prin reflexie cred . M-am si speriat . Am crezut ca sunt stafiile spahiilor iesite din hruba de sub casa…Noroc ca a venit mama cu busuiocu’. Aferim.”. Babu , om cu idei , si-a imaginat instantaneu cum le-ar sta otomanilor pe ecran , in locul napastuitilor de bulgari . Am intrat in probleme tehnice rapid si am ajuns la un punct comun , anume ca prin antena , indiferent de puterea unui amplificator, nu puteam aduce o picatura din minunata limba turca in casa noastra , din cauza frecventei FIF pe care transmiteau si distantei .

Am cazut de acord , imediat , ca trebuie sa ne impartim , de urgenta ,sarcinile , si sa incercam sa ii aducem macar pe sarbi la Bucuresti daca , cumva , bulgarii ne faceau pocinogul si dispareau cu tot cu magarii lor , in ceata . Zis si facut . Au fost parcursi, foarte rapid , urmatorii pasi : am adus o schema de amplificator cu castig 35 dB si antena de UIF cu 32 de elementi ,ne-am interesat prin Colentina si Militari cand s-au zarit ultima data niste iugoslavi rataciti pe acolo , am comandat 2 tranzistori de ultima generatie MOS-FET unor colegi din Atena , am realizat amplificatorul ( dupa schema noastra ) la Polizu , cu ajutorul unor studenti de la Electronica si antena la atelierul meseriasilor din Complex .Noroc ca , pe atunci , gaseai fier peste tot . Nu trebuia sa sapi prea mult .

A venit si ziua , era primavara deja , in care trebuia sa amplasam antena pe bloc . Sau , ma rog, asa zisa antena . A aparut si un factor pe care nu il luasem , initial , in calcul . Asta mai lipsea : sa inchiriem si o macara .Pentru ca “monstrul” era din fier beton , cantarea vreo 60 de kg. , avea 2,5 m inaltime si 2,5 m latime , nu am putut sa il urcam , manual , pe casa scarilor , in ciuda ajutorului venit din tot Cartierul , inclusiv din partea militienilor care tocmai isi deschisesera , probabil cu acest prilej , o noua sectie in zona dar nu stiau la ce se inhama . Am abandonat antena, cu lacrimi in ochi, intre boschetii de soc ,in dreptul camerei “secretelor” , a lui Babu .

La consiliul de taina care a urmat in jurul ceaiului de seara ,din soc bineinteles, am hotarat, cu riscurile de rigoare, sa atragem in proiect si alti colegi .Am ales cativa care aveau referinte bune, baieti tineri si curajosi, din anul intai, respectuosi si cu frica de cei mari in san dar imuni la alte spaime .Nici pana in ziua de astazi nu stiu de unde au facut “bobocii” rost de niste parame cu care puteai sa ancorezi si bricul Mircea la podul Izvor din aval ,daramite sa tragi o antena-unicat pe un camin de 4 etaje . Pana ne-am hotarat noi cum sa ridicam “utilajul greu” pe bloc , ne-a apucat vara .Trebuia sa lucram rapid . Venea sesiunea , plecam in practicile de specialitate, prin tara , si noi nu facusem nici macar probele “la cald” ale instalatiei de “prins” sarbi…( ceea ce a urmat tine de Guinness Book , comediile horror si cele cu agentul 007, deopotriva . Stati pe aproape , pe langa antena ! )
Cu voia voasra , nume de cod :
A l i f i e

Leave a Reply

