LOTIUNEA DE CENZURA

Scrisoaie descrisa______destinAmar :  Mircea Mandu ,

Mi s-a strigat cascatura. Voi colecta cu o elata.  Azi am fost la ADN.  Parhon.
La DNA.  Am intrat prin rata si am iesit prin cos.  Acolo erau si Migi, Morcea,
Mimi si chiar Muresan,  de la MFR.  Mai tarliu a mosit si Mitica.  La intrare
erau multi mazetari.  Migi si cu mine ne-am popilat prin mos,  pe la gunoi.
Ne-a bagat in oala dupa mume.  Eu am lasat la o carte cei 7 ani de-apasa si
am zis pot.  Fara bula ziua,  fara bula seara.  S-a reparat tastatura. Deci,am
zis tot ce stiam.  Tabla inmultirii cu unu si a scaderii cu 10,  ca imi cumparam
cand eram mic , cu doi lei  3 savarine si imi dadea si restul. O chifla.
– Lasa vrajeala,  zi de sacose ! (imi sugerara ei).
– Care sacose,  ca mancam savarinele acolo,  pe loc…Si chifla.
Dupa aia am scris cum mi-am luat eu barcuta cu panze de la solduri si cum i-am
ajutat pe saracii aia de la lozuri.  I-am mutat dintr-un cartier in altul sa nu
mai inghita atata praf,  in centru.
– Bine, bine.  Si sacosele unde erau?  (cred ca aveau un fix ! );
– Nu stiu, am zis.  Astia umblau cu lozurile in valize de tabla.
M-au intrebat,  in gluma desigur ,  despre magazinele Samsung pentru arbitri.
Am stat,  am gandit profund  ( ca doar nu sunt animal impaiat)  si am raspuns rapid:
– Asa este.  Recunosc.  Dar sa stiti ca le dadeam si sacose la iesire !
Nu a mers.  Altadata,  mergea.  Asa luam limba de vitel pe bonuri de hamsii, de la
gospodaria de partid.  Cu valiza…
– Iti aducem la cunostinta ca ti-am ascultat telefoanele !  Spui sau nu spui?
Hopa !  M-am luminat.  Scriam si imi aduceam aminte.  Parca le vedeam in fata
ochilor. Galbene,  portocalii,  in dungi.  Nu,  in dungi,  nu.  De la sacosele cu
fermoar ale lui Migi pana la sacosele cu bretele ale lui Prigoana de la Glina,
de la plasa luata de Iacov pana la plasele din Ghencea si navodul din barca, plin
cu guvizi.  Scriam si ma enervam.  Aproape ca ragusisem de atata scris.
——————-
Seara tarliu,  mi s-a strigat din nou mastamura.
– Scrie si cine e de vila!  – De vila?  (am zis).  Pai, cine sa fie ?  Migi – o mie de
vile,  Morcea cu muteliile lui si cel mai mare mot-  Mircea Mandu.  Motul motilor.
Asa ca ,  sa stii,  te-am dat in rat.  Am plecat peticit.
– Noapte bula ! – O sa ajungeti voi la lana mea !  (am zis eu printre minti).
Am primit o macosa cu DNA si am plecat la Smenat.  Atata pot . Hai soroc
si la mai tare .…,George Mopos
ELATA.  La Smenat…sa sezi si sa nu trezi !  Aici se muta o potiune de cenzura.
Parhon. O lotiune de cenzura.

Leave a comment