Fulgerul Becali prin paratraznetul Hagi

Pe cerul senin al Stelei  de la inceputul verii toride  nu ai fi putut zari nici un nor. Poate doar cativa bucalati cu aspect de vorbe frumoase, zambareti ca niste bule de sampanie. Hagi nu avea nevoie, atunci, de umbrela pentru vreme rea. Acum e toamna. Cerul este gri. Tornada provocata de Bostina a trecut asa cum a aparut. Din senin. O mana nevazuta din ceruri, probabil, a gonit norul buclucas catre alte zari.Vremea s-a stricat desi nu se anuntase , in prealabil, nici un fel de cod de timp nefavorabil. De data aceasta, norisorii Golanski si Zaharia, sfiosi si nevinovati, sunt prinsi, pe nepregatite, intr-un uragan nedemn de dimensiunile lor. Nu mai e vremea de altadata! Da, dar nici vremurile. Vantul se inteteste intr-o clipa.

Televiziunile, gazetele de-abia prididesc sa anunte indepartarea norilor prevestitori de vijelie. Nu inainte de a li se multumi pentru contributia lor la cresterea recoltei de puncte atunci cand nimeni nu ar mai fi crezut ca paparudele isi vor mai exercita influenta. Au fost un fel de kamikadze (“vant divin”,in japoneza). Plafonul este inca foarte jos. Atmosfera este apasatoare. Aproape de nesuportat. Cerul este inchis la culoare,sumbru. Prevesteste oare o noua furtuna? Nu mai putem avea incredere in nici o previziune, oficiala sau nu. Ne rugam sa fim sanatosi si…Dumnezeu cu mila! Ne-am obisnuit cu minciuna, hotia, amenintarile, prostia si ignoranta asa cum ne-am obisnuit cu tunetele si fulgerele care apar acum chiar si in plina zi. E toamna . Am vorbit cu Hagi. La Praga ploua si e frig. M-a linistit, spunandu-mi ca marile sale victorii au fost repurtate pe ploaie. In plus, acum, ca antrenor, are umbrela cu paratraznet.Orice fulger trece prin el fara sa il raneasca. Ba chiar, datorita diferentei de potential ,poate rani mana nevazuta care le provoaca.La Praga ploua.Se anunta averse insotite de tunete si fulgere.Dupa miezul noptii.Fiti linistiti.Hagi nu poate fi afectat.

10 Responses

  1. Deosebit. Bravo!🙂

  2. michtaux

  3. kamikaze, fara d:)

  4. Da, felicitari pentru articol. Tornada nu a fost insa provocata de Bostina, ci l-a ravasit pe Bostina, desi tinta era Hagi.
    Am mai scris, in larga, numeroasa familie Becali – care include si pe nasi si fini – a fost o mare personalitate iar mai apoi a aparut un mare frustrat. Hagi, marea personalitate, sportivul care a adus onoare Romaniei. In umbra lui, zambind stramb si, la inceput, umil, precum Uriah Heep din proza marelui Dickens, crestea incet marele frustrat, Gigi Becali.
    Gigi a cerut intai de la nasul sau o suta de mii de dolari. Cu acea suta a devenit intai milionar, acum este miliardar.
    Dar Gigi nu l-a iertat niciodata pe Gica Hagi ca l-a ajutat. Pentru ca, ajutandu-l, l-a umilit, l-a facut sa se simta mic si neajutorat.
    Simt ca asa este, nu am nici o indoiala. Eu, candva, l-am condus la toaleta, de brat, pe ministrul de interne Doru Viorel Ursu. L-am ferit de indiscreti, sa nu-l vada ca e beat critza. Din pacate, insa, l-am vazut eu. Iar asta nu mi s-a iertat niciodata.
    De aceea zic, draga autorule, ca ai scris un articol foarte frumos, cu metafore bine gasite. Eu am adaugat aici doar vorbe despre cauzele tornadei. Caci asa e in viata: unii descriu, altii despica si cerceteaza.

  5. Frumos compus. Un singur amendament am si eu : NU Bostina a provocat tornada. El a fost prins la mijloc, ceva in genul vacutzei nevinovate din filmele americane care zboara in cercuri spre centrul tornadei. Numai ca vacutza asta a aterizat cu bine. Cel care a provocat furtuna incapatanandu-se sa il folosesca pe Bostina pe un post care nu ii este familiar, lucru observat pana si de Becali (te asigur ca este prima si ultima data cand ii iau apararea lui Jiji dar aici a avut dreptate sa se supere pe Hagi – acesta insista cu o cauza pierduta) si care nu ii ceruse altceva decat sa il foloseasca pe mijlocasul de banda stanga pe postul lui sau deloc! Urmarea incapatanarii lui Hagi a fost ca a platit (pentru ca asa e in BecalilLand, cineva plateste intotdeauna pentru ceva- Zenga pentru dorintele lui Dorinel, Jiji himself pentru locul 2, etc.) un jucator, in speta Bostina. Si cum Il Ciobandante a vazut ca merge si asa, de fiecare data cand ii vine sa il dea afara pe Hagi ataca la “rege” cu “pionii” din teren. Indirect zice el. Josnic zicem noi ceilalti. Parerea mea este ca Becali se astepta ca Hagi sa ii incalce porunca in seara asta construind astfel singur alibiul demiterii lui. In schimb, citind echipa de start, trag concluzia ca “regele” s-a compromis total in cariera de antrenor pe care eu o vad terminandu-se brusc nu mult dupa acest episod.

  6. Excelent.Parca simti cuvintele…Adevarat.Felicitari !

  7. @v.a.,doomstar
    Corect.Nu Bostina a provocat furtuna.Mana nevazuta.Era si el pe acolo.Mie imi place Bostina.
    @aftermath223
    Referitor la cuvantul “kamikaze” ,va asigur ca m-am documentat,chiar daca pe google search ti se atrage atentia ca aceasta ar fi varianta corecta.Am folosit istoria celui de al doilea razboi mondial,din limbajul marinarilor americani.M-am oprit la:”kamikadze”,varianta folosita si de Akira Kurosawa in filmul sau.

  8. Dar voi nu tineti minte ca ‘gigi” spunea pana nu demult ca Bostina este cel mai bun mijlocas din tara. Ca asa i-a spus lui Hagi. Asta o spunea pe vremea cand era antrenor Olaroiu. Cand a avut si el o perioada mai grea.

  9. Oricum ‘gigi’ este un bufon care vrea tot timpul sa iasa in fata. Se simte complexat de imaginea lui Hagi. Probabil ca el nu o sa aiba o imagine buna niciodata ca nu are cum. Nu stiu cum il suporta familia.

  10. Considerati ca Gigi Becali este un infractor? http://www.geocities.com/sondajeopinie

Leave a Reply

